Jeśli jesteś posiadaczem reprodukcji na papierze, masz dużą dowolność jeśli chodzi o oprawę takiej pracy.

Oprawa reprodukcji na przynajmniej cztery sposoby:

1. W ramę z passe-partout kartonowym pod szkłem z szybą zwykłą lub antyrefleksyjną.

2. Pod szybą zwykłą lub antyrefleksyjną z ramą.

3. Nakleić ją na twardą płytę, pokryć werniksem i oprawić w ramę.

4. Nakleić na twardą płytę, pokryć reprodukcję werniksem, dodać passe-partout welurowe, brzeg wewnątrz okna można wykończyć tzw. slipem i oprawić w ramę.

Jeśli się zastanowię, mogę mnożyć dalej przykłady, np. istnieje możliwość założenia szyby na samą reprodukcję, umieszczenia jej w cienkiej ramce, potem dodajemy passe-partout płócienne i dopiero ramę.

Jak widać propozycji jest naprawdę wiele, wybór oprawy oczywiście pozostawiam Tobie.
Zastanówmy się teraz co wybrać z tego wachlarza.

Dużo zależy od tematyki, którą masz do oprawy. Jeśli jest to wydruk  obrazu olejnego, możesz wziąć pod uwagę wszystkie wymienione przeze mnie rodzaje opraw.

Oprawa reprodukcji,  grafiki czy akwareli będzie wymagała delikatniejszej oprawy, bardziej stonowanych kolorów czy prostszej formy.

Może wyjaśnię co to takiego werniks: jest to przezroczysty rodzaj lakieru, którym pokrywa się z reguły obrazy olejne lub akrylowe w celu zabezpieczenia ich przed brudem i kurzem.

Tak zabezpieczoną pracę można odkurzać wilgotną ściereczką nie uszkadzając pracy. Jeśli pokryje się nią reprodukcję, można postępować tak samo i nie trzeba zakładać szyby.

Użyłam także słowa slip. Jest to plastikowa lub drewniana wstawka, węższa od klasycznej ramy, którą można wstawić do wewnętrznej strony okna passe-partout lub ramy, uzyskując w ten sposób efektowny i bardzo delikatny detal.
Najczęściej slipy występują w kolorze różnych odcieni złota, srebra lub są pokryte drobnym ornamentem.